dilluns, 4 de juliol del 2011

On farem cap?


He tornat la xarxa amb un nou post, després d'una llarga temporada sense escriure res per prescripció facultativa. De fet no m'han donat l'alta, millor dit, no ho he preguntat, així m'estalvio una negativa. Necessito escriure, què caram! Quan canvies els hàbits i la manera de funcionar pel món, puc afirmar que després mai no ets la mateixa persona.

Le segones temporades són les més complicades: o reafirmen la vàlua del que escrius, que els que em seguiu us continui interessant o bé constaten que el millor és deixar-ho córrer. M'ho prendré amb calma i sense pressions, aquesta és la meva prescripció: continuar sense exigències, gaudint del que faig i no negar-me tot allò del que em senti satisfeta.

El dia que em van prohibir emprar l'ordinador, llegir i mirar la TV em vaig adonar que no sabia què fer a casa ni a la meva vida, estem més enganxats del que ens pensem a les xarxes socials i als aparells que ens distreuen. Primer se't cau el món al damunt, però per fortuna l'instint de supervivència ens fa empescar activitats alternatives. Així que em vaig tirar al carrer per caminar i badar.
He pogut copsar una realitat esfereïdora. La humanitat està en crisi, sempre ens queden les excepcions, val a dir que això reconforta, però els missatges externs que rebem són surrealistes, buits i mancats de tota qualitat humana.


En una passejada, a la parada de l'autobús, em vaig trobar un cartell a tota mida que deia que si estàs casada i necessites emocions, pots contactar amb un web on pots trobar "aventures". El primer que vaig pensar és que es tractava d'un reclam per captar l'atenció i, que en entrar et trobaries qualsevol producte que podria ser des de la venda de minipimers, estris moderns per fer bons àpats amb el mínim esforç, fins a venda de vins o productes afrodisíacs.  No, el que anunciava era literal, sexe paral.lel, el tant famós amor "líquid" (trobades fortuïtes d'intercanvi sexual) que vagareja per totes les xarxes de contactes. La gent no vol complicacions, l'amor sòlid, el compromís està en decadència, em pregunto, on rauen aquells amors platònics que feien somniar i despertaven tota mena d'il.lusions? l'amor romàntic?  i aquells amors que et fan perdre el senderi i que t'il.luminen la fesomia? o l'amor lliure, però amb ànima? si t'avorreix el matrimoni, el més senzill no és separar-se i començar de zero? L'engany com a estendard d'emoció, ve't aquí.


El mateix dia, en ple Passeig de Gràcia estava aparcada una furgoneta de repartiment a domicili, pintada amb lletres que anunciaven un missatge apocalíptic, que el regne de Déu s'apropa. Aquí ja se'm va creuar tot, o vas sense escrúpols a enganyar a déu i sa mare o ingresses en una secta perquè t'aixequin la camisa.

A banda, en una emissora de ràdio anuncien una cunya "si tu vida sexual està bien, el resto no importa". Pregunto, i si m'importa tot, ¿no puc tenir una vida sexual bona? no és molt millor? amor líquid? no, egoïsme en estat pur.

I finalment, al mail personal m'arriba un remitent amb el nom de "localizador de pareja" on em diu: "espia a tu pareja y descubre si te engaña". Em pregunto si no serà el marit de la dona del web que proporciona "boys" a les casades que fan el salt als marits.

Només falta que s'anunciïn "matones a domicilio", que no li agrada algú, no es preocupi, l'eliminem per sempre sense deixar-ne rastre.

No m'agrada tot el que he vist, no anem bé. Hi ha una crisi mundial, política i econòmica prou important, perquè els humans amaguem el cap sota l'ala amb evasions sexuals o d'enganyifes espirituals i a causa d'això entrem en un territori de tant se'ns en fot, no, em nego que m'entabanin amb aquest joc.

Ara em qüestiono si tot això no és més perjudicial per a mi que emprar l'ordinador, expressar emocions, compartir comentaris i fer-la petar després, malgrat el meu cos se'n ressenti, la meva ànima ho agraeix.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Sara,

Benvinguda de nou!!!
Trobava a faltar els teus escrits.

Jaume

Anònim ha dit...

Querida Sara: tu siempre serás Maga. No, he confundido el tiempo verbal, eres.
La vida hoy es la de los "clines", usar y tirar. Es como si nada fuera permanente, y no se admite lo "usado", pero lo más usado debería ser el amor a cualquier cosa. No se ama nada. "Me gusta". "Es gracioso" "Oye tía que ..." Sirve cualquier palabro, pues no creo que llegue a palabra. Los años me ha enseñado que lo importante es vivir con lo que se tiene cerca, sin dejar por eso de buscar cosas nuevas. No hay que anquilosarse.
Vivir es no rechazar lo pasado, buscar el futuro, y vivir el presente.

Carmen

Anònim ha dit...

Antes que nada: ¡qué bien que hayas vuelto!
Y decirte que me ha encantado tu reflexión sobre el "amor líquido", es que yo a eso ni siquiera lo llamaría amor. Se queda en simples juegos pseudoamorosos, o tanteos que muchos prefieren a lo real por miedo a involucrarse demasiado...Es como si tuvieras una relación pero no la tienes. Useasé: no real y ¿qué pasa si te involucras? ¡Ay mamá qué miedo!!!

Lamonti

Anònim ha dit...

Ei, aquestes sabates les conec!!!
Doncs si, la crisi és de tots colors, no sols econòmica, de fet crec que l'econòmica és conseqüència de la crisi de valors instaurada i enquistada des de fa un munt d'anys, tota la resta en són els efectes laterals i colaterals. Ai, afortunadament encara hi ha qui estima i s'enfada per tanta merda

Penélope ha dit...

La meva Maga Sara m'agrada que aquest dia de festa vegi les teves sabates vora el mar. Apart d'això cada dia canvio d'idea sobre a quin país hauria d'emigrar:
Primer vaig pensar en Dinamarca perquè havien dissenyat un sistema d'energia neta que semblava molt guay, però després van començar a tancar fronteres als immigrants i ufffff.
Segon, Islandia, quins pebrots que tenen però clar fa un fred que pela que fa una mediterrània com jo allà?, en dos dies em moro.
Tercer, més aprop el País Vasc però també aibà laostia!
Potser hauria d'agafar un vaixell i deixar-me portar pel vent

Anònim ha dit...

Ei Saramaga quina il·lusió tornar a llegir-te! doncs sí, també em vaig sorprendre amb aquest anunci que col·loques a la foto i que t'anima a ser infidel... suposo que les modes canvien i si abans t'instaven just al contrari ara es porta la infidelitat, ves a saber... També m'ha cridat l'atenció el que dius sobre observar la realitat, quanta raó tens! tot i que aquest teclat ens faci companyia a la vegada ens fa una mica esclaus, ens enganxa i ens acostumem a veure tot a través de la seva pantalla. Potser el descans de quan en quan sempre va bé, per tornar a la realitat de debó, no la que s'enmarca entre pixels i bits. Així que després del teu kit kat, benvinguda Saramaga i gràcies per acompanyar-nos de nou amb el teu blog ;D

Popota

Anònim ha dit...

Estimada Sara

Que be que tornis a estar aqui!!!

M'ha encantat retrobar-te.
Petonets
Armand