dijous, 5 d’abril del 2012

Una tarantela, si us plau

Els morts són més forts que nosaltres, tenen tota la vida per davant... 
però els absents són pitjors, ens turmenten més que els morts.
 (Frase de "Tous les soleils", de Philippe Claudel)

Avui em sento així, acabo de tornar a veure la pel.lícula i aquesta frase desxifra a la perfecció el meu estat d'ànim. Sí, avui és un día d'enyorança per les absències, no dels meus morts, que existeixen mentre jo tingui alè i estan presents al lloc i amb el sentiment que els pertoca.
Avui és dia de malenconia i pluja; l'aigua que s'enduu tot allò que voleia en una atmosfera llunyana i que va ser important per a mi, i el vent amb el seu udol em fa sentir la seva presència distant. Tristor d'un dia gris de pluja per dins i per fora.

Em caldrà una tarantela (Oi oi oi, oi oi oaaaaaaa) que com deia el protagonista "el seu ritme ajuda a extirpar la tristesa que provoca el verí de l'aranya i la veu fa de vincle entre el món de l'home i les forces obscures que l'han de guarir".

... I tornarà a sortir el sol, tots els sols. 

5 comentaris:

Wendy ha dit...

Sara
Justamente iba a escribir sobre lo mismo que tú, ese sentimiento lluvioso me acompaña también desde ayer.
Te mando un rayo de sol desde mi jardín ;-)

martín ha dit...

el dijous sant coincideix sempre amb la primera lluna plena de la primavera... els seus efectes van fer estralls pel que es veu.
salut!

Maribel Fernández Cabañas ha dit...

M'agradat.
Petons

Berta ha dit...

Per sort les absències sovint són puntuals. Amb tot, el punt melanconiós que ens regala la primavera, té un cert regust a dolçor, és un vol i dol; un m'agrada i també una nosa que perpetua any rera any. Alço la meva copa de xampany que diuen que és la beguda de l'alegria i brindo per la primavera i per les tristos i per la melanconia i per les absències estimades

Alexander Katzowicz ha dit...

Hola!
Hace cosa de 1 año y pico compraste mi "Opúsculo de máximas, sentencias y otras barbaridades". Bueno, te enviaría esto a un mail, pero no sé cuál es... Este jueves 19 de abril, a las 20hs, en Les Punxes, presento mi nuevo libro "Breviario de insolencias":
http://breviariodeinsolencias.blogspot.com.es/
Va a haber un cocktail, espero contar contigo y teus amics.
Un petó, Alexander