dissabte, 28 de gener del 2012

Explica'm un conte


Ara en aquests moments hauria de ser a Sitges, en concret a can Bacardi, en companyia de les xiques del Masroig celebrant l'aniversari de la Maite, vinguda des de Vancouver. Un cap de setmana per a nosaltres, amb nosaltres, amb ella, amb mi, amb les altres. L'hotelet a punt i els ànims pels núvols, com quan érem les nenes i compartíem jocs pels carrers del petit poblet, el riure i l'energia encomanadissa d'aquelles que estan a gust en companyia.
En canvi m'he quedat a ciutat, per KO tècnic escribint el post.

Estic en un d'aquells moments que anomeno"fora de lloc" ("en raro" com diria la meva amiga Carmen). No em toca estar aquí, físicament em trobo en un indret i mentalment n'estic en un altre. En plena lluita interna del que fas i el que voldries.

Per consolar-me demanaria, vaaa "explica'm un conte" aquesta nit, fluixet, a cau d'orella, que em distregui i m'agafi aquella son dolça i plàcida que només aconsegueixo amb el poder de les paraules. És un costum que perdem en fer-nos els adults. Ara els llegim, i no, no és el mateix, perquè és un plaer solitari, manca la melodia de la veu amiga que et regala, amb la seva entonació, una atmosfera càlida que omple el silenci de màgia i fantasia.

Recordo el fragment d'Isak Dinesen a "Memòries d'Àfrica"... hi havia una vegada a Àfrica... la dona que s'inventa a partir d'una paraula una història que encisa a dos homes cepats. Ho envejo i ho trobo a faltar al meu món, que tendim a aïllar-nos endollats als auriculars, als mòbils o en la nostra pròpia lectura. M'agradaria que l'Isak Dinesen m'expliqués algun dels seus fascinants "Contes d'hivern", per a mi el millor de la seva obra.

“L'home fill d'aquestes terres llegia al paisatge com en un llibre”. 

“La vella Laponia es va girar vers ells, i els seus ulls resplendiren 

com l’or a la claror produïda per un llum”.

Necessito un conte que em transporti a països exòtics o a l'encant de Sitges amb les meves estimades amigues. Viatjar amb la imaginació, i si em manca un "contaire", sempre em queda l'univers del somni. Avui en posar el cap al coixí i abans de tancar el llum, en començaré un, en veu alta fins que m'adormi i el meu "altre jo" ja s'encarregarà de continuar-lo.

............................"A finals del mes de gener i amb els primers raigs de sol, una xiqueta va apretar a córrer cap a l'estació del Passeig de Gràcia per agafar un tren, direcció desconeguda, cap a la màgia, cap al mar, a la recerca d'onades rialleres i un mar gèlid que li omplis la vista d'horitzons encoratjadors".................................

13 comentaris:

Wendy ha dit...

Una vez en el tren, la chica colocó la mochila entre sus pies y se hundió en el asiento, atenta a cada nuevo sonido, identificando en ellos las pistas que le descubrirían su nuevo destino, por ahora desconocido... ¿quién dice que es imposible sentir en el rostro la brisa del mar desde un vagón que atraviesa las entrañas de la ciudad ?...

Anònim ha dit...

Apoyó la cabeza en el cristal de la ventana y cerró los ojos. Era agradable olvidarse de las prisas, de los lugares marcados en el mapa y en la agenda y dejarse llevar. Sin más. Con los ojos cerrados, el mundo se escuchaba distinto. La cremallera de un bolso que se abría. Los besos húmedos de una pareja en el asiento de atrás. Y hasta el ronroneo de algún gato travieso que quizá viajaba en una maleta, y que le llegaba con la misma claridad que si lo hubiera tenido acurrucado en su regazo.....

Popota

Arare ha dit...

Al compás de los movimientos y como si de un mantra se tratara, la acariciaron en voz baja sus propias palabras: "Busco únicamente lo que me pertenece. La alegría y la paz son mi herencia". Tras de sí, se diluía despacio el tiempo. Aquí estoy bien...

Arare

Mafalda ha dit...

Se quedó profundamente dormida y soñó. Parecía que el sol a través del cristal de la ventanilla le proprocionaba la visión de aquellas escenas que se sucedían una tras otra con tal claridad, que cuando despertó tardó en comprender si habián sido reales o formaban parte de su sueño...

carmen m ha dit...

Pero una voz sonó desde algún sitio desconocido -¿SaraMaga estas ahí? ¿no recuerdas que tu sitio estas entre los inmortales? ¿Qué haces en un tren inmundo lleno de malos olores? ese no es tu sitio, tu sitio está entre las personas que amas y te aman, que son muchas aunque ni ellas mismas lo sepan Si que lo sabes, lo percibo en tu respiración. Así que sal de entre esa multitud a la que tu no perteneces y coge un rayo de sol. Sí, ese que entra por la ventanilla, y él, no lo dudes te llevará hacia el infinito; ese infinito que tu llenas de amor de amigos de... tantas cosas que no las puedo recordar. No temas y vete.
Y SaraMaga cerró los ojos y cuando los abrió estaba sentada en medio de una multitud que la amaba.

Anònim ha dit...

de sobte va sonar el mòvil..."plim plim" Ostres! va dir la xiqueta, ja semblava que estigues a la peli del di Caprio, "Origin" es deia?. Tenia un missatge. El va llegir encuriossida "Baixa't a la següent estació. T'espero a la via 2. Tu no em coneixes, però jo a tu sí...

Maribel Fernández Cabañas ha dit...

En la vía 2 había poca gente y al apearse del tren vió a una chica de estatura mediana y con un jerseis rojo que con sus brazos levantaba un cartel que decía "espero a SaraMaga"...

martin ha dit...

no m'agrada aquesta andana i menys la noia de vermell que reclama a un turista. La persona que diu que em coneix ja apareixerà, dubto si tornar a pujar al tren, un calfred puja esquena amunt...

Anònim ha dit...

La vaig observar de lluny, i efectivament, no la coneixia, però el seu posat em resultava molt familiar...

Penelope ha dit...

era la germana que mai havia tingut i que sempre vaig somniar. L'atracció cap a ella em va fer oblidar els dubtes, el tren, l'andana, la noia del jersei vermell, el despròsit de totes les meves becaines dins aquell vagó. Allà baix, al final de l'andana, tocant al pal on estava escrit 2, es recolzava ella. Vaig apretar a correr.

Anònim ha dit...

Els meus pensaments corrien mes que jo, però quan era tan sols a un metre d’ella, els meus records es van aturar de cop, al mateix temps que jo, quieta, immòbil i sense alè
NOOOOOOOOOOOOOOOO ... vaig cridar !!! El subconscient em va trair, volia que fos ella però no va ser així, ara ja no tenia cap dubte, havia de tornar a pujar al tren, potser encara estava somiant ???
Pepa

Diotima ha dit...

Panteixant i amarada de suor em vaig despertar, el somni s'anava diluint a una velocitat que semblava que volia acompanyar el tacatrac del tren. Encara amb els ulls entervolits vaig mirar per la finestra, allà, vers l'infinit va apareixer la seva silueta, majestuosa i daurada. El cor se'm va accelerar, no m'ho podia creure!!! Era més bell del que mai hauria pogut imaginar i el tenia ja ben aprop, quasi a tocar...

Anònim ha dit...

oler...
arañar, acariciar y morder como se muerde a un gato. Y como un gato dormido la imagen permanecía estática mientras el tren se desplazaba. En el fondo detrás de la figura podía ver árboles en movimiento, un bosque, y después una carretera y luego otra, y cada trozo de asfalto era una posibilidad para mi viaje. Porqué viajar en tren y no en bicicleta. Porqué las visiones desaparecen cuando estás a punto de tocarlas. Pero todas estas preguntas quedaron en suspenso cuando el tren frenó en seco y quedó inmovilizado, como esperando a un pasajero en medio de la nada.